Thursday 14 April 2011

@--KawaN--@

Salam suma.. ohayo gozaimasu (good morning)... selamat hari Khamis... Khamis??? wah macam sat ja dah hari khamis... kan kan kan... esok dah jumaat pastu lusa dah weekend balik... i like!!! yep yep hoooreyyy !!!... dah ready tuk spend time ngan BudaKamponGugup arini? Jom sesama kita tengok apa yang aku karang pasai tajuk arini... Jom Jom Jom...

KAWAN? Apa pendapat geng suma tentang maksud perkataan KAWAN? apa tugas seorang KAWAN? sapa KAWAN terbaik kita? Adakah kita KAWAN terbaik untuk KAWAN-KAWAN kita? sebenarnya banyak lagi persoalan yang buleh timbul hanya sebab KAWAN..sapa setuju sila garu kening sekarang…hehehehe

Bagi i KAWAN-KAWAN i adalah seseorang yang terpenting dalam hidup i selepas family i..i rasa hidup i nie lebey berwarna-warni sebab dilengkapi dengan adanya KAWAN-KAWAN disisi i..i rasa since i keluar kenai dunia luar i dah dapat KAWAN yang best..time tadika, sekolah rendah, sekolah menengah, kolej, U n now kat tempat keja..suma KAWAN aku nie the best fren in the world..n aku harap aku pon jadi KAWAN yang baik untuk suma KAWAN-KAWAN aku..

So, aku nk minta maaf kat KAWAN-KAWAN aku sekiranya aku penah menyakiti atau menyingung hati dan perasan hampa suma tanpa aku sedari atau dengan aku sedari..mungkin ada kelemahan aku yang aku tak sedar..biasa la kan aku pon manusia biasa yang tak sempurna sifatnya… nama pon manusia kan..i love u’olls guys…

Semoga geng suma pon dapat KAWAN yang baik dan akan bersama-sama kita diwaktu senang mahupon diwaktu susah..dan berkawanlah sampai ke Syurga..Insyaallah..kat bawah nie ada beberapa gambaq n peranan kawan yang aku nk share ngan hampa suma pasai hidup berkawan nie...enjoy it bebeh...

-beri sokongan tanpa henti-
bear cokelat muda : sabaq ya..idup nie penuh dugaan..tempuhi dengan penuh kesabaran
bear cokelat tua : terima kasih bear cokelat muda.. sebab selalu sokong aku


-beri perlindungan yang diperlukan-
gorilla : hang jangan takot..selagi aku ada..aku akan jaga hang..Insyaallah
anak kucing : miewwww....

anak ayam : beb, tadi aku macam nampak musang lalu-lalang kat sini.. dia nak mai terkam aku la tu.. nie yang aku seram nie..
kucing : takpa-takpa hang jangan risau.. kalau dia mai terkam hang.. aku p terkam dia dulu.. k beb.. don't worry k..


-ingat mengingati-
harimau : Hang kena ingat apa yang aku selalu pesan kat hang..jangan makan rumput sesuka hati takot-takot rumput tu beracun.. ingat tau..
rabbit : baik.. hang pon sama.. kena ingat pesan aku jugak.. jangan makan spesis aku.. dah la nak pupus dah.. ingat tau...


-berkorban selagi terdaya-
monyet : beb..terima kasih sangat bagi aku tumpang kepala aku nie..pening siot kepala aku..tak tau la pasai pa
anab : tak payah la nak berterima kasih la bagai.. hang kan kawan aku... (dalam hati si anab nie: Ya Allah beratnya kepala kawan aku nie..Ya Allah sesungguhnya Kau kuatkanlah semangatku untuk membantu sahabatku ini..nyet, aku akan tolong hang selagi aku mampu..Insyaallah...)


-tolong-menolong-
tikus : beb, jauh lagi ka hospital ni? aku dah tak tahan dah nie..huhuhuhu
katak pepuru : beb.. sabaq beb.. sikit lagi nie.. tak jauh dah.. bertahan wei...

anjing : beb, pasni aku cari kutu kat bulu hang pulak.. set?
angsa ka itik tak tau : orait...ni yang aku suka ni...


-berkawan tanpa mengira darjat & keturunan-
 arnab: hang jangan la garu kuat sangat.. kuku hang tu dah la tajam.. satgi tak pasai-pasai tersiat lak isi aku yang lembut lagi enak berkrim disukai ramai ni...
rimau yang tak mengaru : ntah.. hang pon bebaik la sikit menggaru tu.. satgi mati plak kawan kita nie..
rimau yang tengah menggaru : alamak.. terkuat ka? sori la darling.. i tak sengaja la.. hehehehe

-tidak berdendam dan memaafkan-

tikus : ketty.. walaupon keturunan hang nie pemangsa utama keturunan aku.. aku tetap maafkan hang sebab hang kawan baik aku.. tapi janji hang jangan nak makan aku dari belakang pulak.. macam ada satu peribahasa 'tikam dari belakang' tu pulak.. promise??
kucing itam : hang nie.. hang kan kawan aku.. tak kan la aku nak makan hang..bydaway, thank tau sudi nak maafkan aku n sudi nak kawan ngan aku.. thank ye darling..hohohoho


pesanan dari UPIN & IPIN :
upin : ingat tau kawan-kawan sekalian.. sentiasalah bersama-sama dengan kawan-kawan kita diwaktu susah ataupon senang dia tau..iiiiingat!!!
ipin : betul betul betul...hehehehe

last i nak letak gambaq darling i nie:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tarrraaaa
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
V
-full support..always n always baru lah sahabat baik macam nie-
saiful idlan talaha : beb, good job beb..  go go go n go!!!!
safiq : cayalah, i'm proud of you lah..
aa : i love you lah safee... biaq la hang pi join pelita hari raya puasa ka pelita hari raya haji  ka pelita botoi kaca ka pelita tin ka pelita apaponlah, aku tetap sokong hang... keep up the good work k darling....hohohohohoho (nak jugak..minah nie)

selamat berkawan semua... oklah.. itu dulu untuk hari ni... daaaaaaaaaaa.... ma'asalamah (^_^)T..

2 comments:

  1. sahabat yang baik itu lebih berharga dari segunung emas kerana sahabat yang baik mendoakan bukan setakat kebahagiaan di dunia tetapi juga kebahagiaan di akhirat yang kekal abadi tetapi segunung emas hanya dapat dinikmati di dunia melainkan dibelanjakan ke jalan agama Allah SWT. renung-renungkan dan selamat beramal~~~~

    ReplyDelete
  2. betul betul betul..tq..i like!!...n selamat beramal jugak....hehehe

    ReplyDelete

Jangan Shy-Shy Cat la erk..silalah tulis comment anda yang bernas tu...