Wednesday 6 April 2011

Adakah Wanita Mangsa? Adakah Lelaki Pemangsa?

Salam..hi suma…Apa Kabaq geng ? Harap sihat n bahagialah selalu…Insyaallah…Arini i nk post stori yang dh berlumut dalam simpanan i nie...n entri nie agak panjang berjela-jela...so diharap geng suma bersabaq la tuk mentelaah sampai abis entri nie tau... ok sit properly n pasang sit belt suma ... jom enjoy this moment with BudaKamponGugup....hohohohoho

Pada satu hari tu, pas balik keja..sambil dok drive menuju ke rumah, aku dok berkira2..nk p ka xmau p cari baju tuk p kenduri kawan aku Khairi Lina (lina saja aku nk interferem nama hg kat sini..hohohoho) aku mmg nk cari baju baru pon..so alang2 nk kenduri si mek lina nie..aku pon decide la tuk p cari baju tu terus..aku tau ada satu tempat yang mmg ada jual baju kurung siap tapi yang paling penting kat kedai tu ada stok baju-baju kurung yang besaq2 n suit me..hahahaha..bukan senang tau nak cari kedai baju kurung siap yang ada smpai size XxXxXxL nie…so, dgn sepantas kilat aku pon membelok kereta aku masuk simpang nk p kedai tu bila perkiraan aku td berhenti di keputusan nk p beli baju…Kedai tu bernama PEACE COLLECTION n terletak kat CarreFour Subang Jaya..Saja nk promote skali kedai nie..supaya mana2 geng2 aku yang bertubuh comei macam i nie bleh la try p cari baju kat c2 n harga baju2 kat c2 pon ok2 jgak..so selamat mencuba la ye rakan-rakanku…

Oooiiiii aa..apa hg dok melalut nie???? Cuba tgk sikit tajuk kat atas tu…kan dah len bebenor..(Makcik kat sebelah umah paklang punya kakak tu sound kat aku…hahahhaaha)..ok2..sori-sori geng suma…sebab intro panjang sgt..ok kita berbalik pada cita (cerita) sebenaq-benaqnya aku nk kongsi ngn hampa suma..

Aku pon p la Carrefour Subang Jaya tu kan..aku dok tggu ada org tu nk keluaq parking sbb aku nk ambik parking tu pulak..so, sambil menunggu amoi tu sambil lemah-lembut dok boh barang2 dia dalam keta..aku ternampak ada sorang mamat nie dok dukung sorang perempuan keluaq dari carre four tu..depa dua tu Chinese…Aku pon terfikir perempuan tu mabuk ka? Tp bila pikir-pikir lagi..xkan la nk mabuk siang2 buta nie kan..dah tu pulak nie kat dalam parking CarreFour bukannya kat depan Zouq ka depan e@curve ka nk ada org mabuk-mabuk kan…so..aku pon truskan lagi pemerhatian aku kat depa dua nie…

(untuk memudahkan aku nk teruskan cita nie aku nk wat short form L=Si Lelaki tu n P=Si Perempuan)

Sambil-sambil aku masuk parking sbb amoi yang cun tadi dah keluaq…aku still tgk depa..bila dah agak jauh L tu dukung P..P tetiba meronta-ronta nak turun..pastu L pon lepas…P jalan tinggai L..pastu L kejar..pastu depa gaduh2…pastu L dukung P pegi balik kat keta depa…pastu aku dok khusyuk kunci stereng keta..aku tgok balik depa dah hilang…alaaa dh hilang ka depa 2 td baru nak tgok adegan tu selanjutnya..huhuhuhu..pastu dgn hampanya aku pon keluar keta n masuk ke dalam CarreFour tuk meneruskan tujuan sebenar aku tuk beli baju…tetiba time aku nek escalator aku terdengaq sora (suara) org dok gaduh2..aku agak mesti org td..pastu aku pon dengan usaha jaya nya turun balik…pastu wat2 cakap tepon keluaq p kawasan parking tu..memang sah depa yang dok gaduh tadi..depa dok kat keta dah..la ni L dah dok marah2..L tengking2 P sambil cabut kasut P campak keluar, P dah dalam keta tapi dia dok tolak2 L sebab dia nk keluaq..L tu dok kat pintu keta..

Menakotkan jgak la aku tgk adegan tu..mmg x jauh dari tempat aku diri tu..ada la dalam 8-9 meter dari aku…tapi aku nie terjenguk-jenguk ja la..takot kang L tu datang pelempang aku plakkan..Pastu tetiba datang sorang aunty Chinese join aku menyaksikan adegan tu..sambil cakap “ayo sikalang aaa olang muda manyak temper la..kalau saya jadi itu perempuan aaa saya tarak ikot ooo..saya misti mau tingal itu olang”…pastu dengan rasminya dia pon jadi ahli menyebuk aku kat c2..

Makin lama depa tu dok gaduh makin dasyat jadinya..makin kuat sora L tu..klu hampa nak tau..L siap pukul2 cermin tingkap belakang keta tu sampai pecah…mmg dasyat lah..pastu datang sorang kakak ni..lagaknya agak ke“tomboy”an sikit la…dia datang tnya aunty tu.. “Nape tu?” “itu pakwe makwe ada gaduh” “Bahaya ni kang ada plak bunuh-bunuh ke ape ke? Xpa2 CarreFour nie saya jaga..nanti jap saya panggil org saya..”..aku rasa kakak tomboy tu chief security kot kat c2..pastu dia pon wat panggilan..macam nie la lebey kurang dia punya perbualan tu.. “Jo, mana org kat parking B1 nie? Ada org gaduh pon xdak org jaga..Kalau ada bunuh-bunuh ka macammn? Korang jangan kasi masalah kat aku..bawak 2,3 org dtg cn..cepat cepat!!!”..dengan penuh gaya seorg bos memberi arahan kat org2 dia…pastu x lama tu ada la 2,3 org security (macam biasa mamat warga asing) datang pastu sorang lagi lelaki melayu tinggi n tegap..aku rasa nie ‘JO’ yang kakak tu kol tadi kot..

Pastu bermula sesi meredakan keadaan yang cuba dilakukan oleh Jo tu..aku x dgaq la apa yg Jo tu cakap tapi aku dengaq L tu jerit “This is not your problem..THIS IS NOT YOUR PROBLEM!!!!”..macam tu la lebey kurang..pastu kakak tomboy tu plak cakap “yela..tapi nie kawasan aku..kalau ko nak gaduh ko g gaduh kat luar bukan dalam kawasan aku nie”..wah buleh tahan kakak nie..Sora Jo tu aku x dgar tp sora dia aku buleh dengaq…pastu aku nampak P keluar dari kereta P cakap ngan Jo sambil wat gaya macam minta maaf macam tu..aku pon x pasti apa dia ckap kan..sambil nangis2 la P nie…pastu aku rasa Jo cakap kat P nie minta dia ngn L keluaq kot dari c2..so, depa pon beredar lah dari c2..pastu apa lagi..abis la suma Pak Security kena sekolah ngan abang badan sasa Jo tu.. “kamu suma pegi mana? Kenape xde org langsung kat sini?”..macam-macam lagi la Jo tu bebel kat depa..aku pon xtau la Pak-Pak Security paham ka dak apa yang si Jo tu bebel..tapi depa dok angguk-angguk la kan..huhuhuhu…yang kakak tomboy dah beredar dah dari c2 myb dia nak soh Jo tu ja kot yang bebel kat Pak-Pak Security tu kan..

Cik Kak oiii..awak tu yang dok terjegat kat c2 lagi tu kenapa? Bukan ka awak tu nak p beli baju?..ada abang hensem kat sebelah cakap…hehehe (tipu je..saja reka2 cita..huhuhuhu)…sebenaqnya aku dok pikiaq apa masalah sebenaq depa dua tadi? Awat yang macam dasyat sgt gaduhnya? Pastu..kasut P yang L baling tu macammn? (oitttsss..dah laaa Aa ooooiii..xyah nak jadi busybody @ minah kepo sgt boleh dak??..huhuhuhu).. mengenangkan aku ada misi lain dtg ke CarreFour nie…aku pon membelahkan lah diri dari tempat yang aku tgh berdiri dari td tu..ikotkan hati aku mau ja aku p tgok kasut tu..hahahahaha..

Itulah saja ceritera aku tuk arini..tak tau la apa masalah depa..tapi bagi aku..setiap masalah pasti ada jalan keluarnya..Insyaallah…so, aku tinggaikan hampa suma dengan sebuah kata-kata pujangga yang sering kita dengaq dan aku sangat suka..ok geng suma..wa chin chow dulu…daaaaa…ma’asalamah (@_@)Y

“Wanita itu diciptakan daripada rusuk lelaki, dekat di hati untuk disayangi dan dilindungi, bukannya di kepala untuk dijunjung bukan juga di kaki untuk dikasari”




2 comments:

  1. Kesimpulannya..ko bli baju pink kan?

    ReplyDelete
  2. hahahahahhaa..tau xpa..gempak dooo..pas pakai tuk knduri lina, bju tu trus masuk muzium kat umah aku tu...hahahahahaa

    ReplyDelete

Jangan Shy-Shy Cat la erk..silalah tulis comment anda yang bernas tu...