Tuesday 5 April 2011

Aktiviti Dalam Kereta

Salam.. apa kabaq suma?...semoga suma geng sekalian sehat n bahagia2 sentiasa…Insyaallah..sebelom aku nk start merapu-rapan ngan hampa suma..aku nak bagi 1 soklan dulu tuk geng suma..Apa Yang Hampa Selalu Wat Dalam Keta?...hohohoho..ada jawapan x yang berlegar dalam kepala hampa…? Jom layan apa yang i wat dalam keta…LAYANNNNNNNNNNNNNN….Zassssssssssssss…

 Layan Radio HOT FM
-         Nie memang aktiviti faveret den..klu x bukak radio tu mcm pelik rasanya..klu nek keta org n org tu x bukak radio mesti mcm blurr ja jadinya..klu member-member punya keta memang tangan nie automatic ja bukak radio dengan selumbernya…pastu menyanyi melalak-lalak la apa lagi.. hohohoho..sila wat macam keta sendiri ye kawan-kawan..hehehehe
 
Berfikir secara kritis dan kreatif
-      Esok bos dh nk tgok task yg aku x buat lagi tu..langsung x sentuh lagi tu..abis aaaaa…apa nk bagi alasan nie?? MC lah sok..x pon EL ka…xpon g opis sebelom subuh..pastu siapkan b4 bos masuk…ish yang mn satu nie…???
-        Weekend nie nk wat apa erk? Nak g cari Fahrin Ahmadlah..nk ajak dating..xpon Remy Ishak ka…tp rasa mcm nk kol Asyraf Muslim ja sampai umah japg nak ajak g minum malam nie..hahahaha..nek loya mak dgr u

Berangan
-        Bila nampak keta idaman lalu kat sebelah “bila la aku nak g bayar downpayment keta nie? Aku nk warna putih la…hitam pon ok gakkan…monthly agaknya berapa la kan..ka nk bayar cash terus…”..hahahaha memang x abis2 nk berangankan..alah biar la akak nk berangan ka nk berangin ka..klu akak dapat itu keta nnti baru suma ternganga x tutup-tutup kot mulut tu…hikhikhik..
-       Bila lalu kat kawasan rumah-rumah mewah stock rumah dato’ yusuf haslam ka dato’ siti ka. “nanti aku nk parking keta aku kat belah luar la..kang nk kluar awai susah la klu parking kat dalam..xpon aku renovate parking tu jadi bertingkat senang sikit nk parking keta aku yang byk2 nie..pak guard nie kena tambah lagi la..satu kat depan kiri pastu depan kanan pastu kat tepi belah kanan ada 3 tepi belah kiri ada 3..pastu kat belakang nk letak 4 lah..kat belakang selalu org nk masuk..pastu cc tv setiap semeter aku  nk pasang..pastu pagar kejutan electric buleh?”…apa lagi hg nk pasang aa oii..last2 rumah penuh dgn security item ja..haaiiissshhhh
-        Bila lalu kawasan yang view cantek pastu ada lak awan2 yang putih lagi gebu ka matahari yg dh terbenam 1/3 ka..pelangi ka “nanti dh beli kamera DSLR aku nak park kat tepi tu nk snap gambar..pastu nk edit pastu nk frame..klu ada org tgk konfem ada yang nk beli gambar aku tu..dh la nice shot pastu editing gempak lak”…hahahhaa mmg xnak kalah kalu berangan tu kan…hahahahaha..

Membebel-bebel
-       Bila org masuk lane x bagi signal “Ya Allah, apa la bengap sgt nie..dh tau org tgh memecut nie tetiba lak masuk..dh la x bagi signal..dh lama sgt kot hidup..pastu amalan tu dh cukup ka nk mati awai…dh tu nk libat org len lak..klu nk mati tu jgn la nk libat org len..keta tu xdak signal ka? Ka dh rosak..p baiki la..bukannya mahai sgt pon..xdak duit meh aku bagi..bek aku bagi duit kt hg dari hg dok menyusah suma org..”…bengang betoi cik kak..dh sampai umah dh nie..bebel panjang sgt…hahahaha
-        Bila keta kat depan bawak macam siput tua yang dh menepos kat fast lane lak tu “Ya Allah..sedaq diri sikit la..kalau keta tu x pick up ka pastu nk bawakk pelan(perlahan) sebab nk seb(save) minyak tu silalah dok lane len..niekan lane org nk memecut…tolong la sedaq diri sikit..plezz la..”
-        Bila ada keta yang bawak dalam keadaan merbahaya “woi!!! (sambil tekan hon..) klu nk wat aksi2 terlampau kat jalan raya nie jgn nk libat aku erk..aku x mo la nek turun mahkamah jadi saksi lak..g la jauh2..”

 Cakap Sorang-Sorang
-          (A)“Kan mak dh cakap kalau mengantuk jgn drive..nie dok gagah drive gak..”
(B) “Dah tu takkan nk tido dulu baru nk drive balik..takkan nak berenti kat tepi jalan Tidoq? Jgn kata nk kena berenti kat tepi jalan erk???”
(A)   “Dah tu? Tu ja caranya…xmo berenti tepi jalan, berenti tgh jalan..nak?”
(B)   “Gilo apa hg nie?..”
(A)   “Alah, klu aku gila hg pon gila jgak…hahahhaaha”

-          (A) “Awat la yang lapaq nie”
 (B)   “Dah nama pon manusiakan..mesti ada rasa lapaq”
 (A)   “Tp kan baru makan tadi”
 (B)   “Tu kan tadi..nie sekarang…”
 (A)   “Dah la malas la nk ckap ngn hg nie..suka nk merapu”

Tulah antara apa yang aku wat dalam kereta bila tengah drive sorang-sorang…klu ada peneman kat sebelah tu len la plak aktivitinya..depand sapa org yang kat sebelah at the moment…so, x kisah la apa yang hampa wat dalam keta tapi geng suma kena make sure apa yang hampa wat tu x menyusahkan orang len ataupon pengguna jalan raya yang len..jadilah pemandu yang berhemah k…wah siap tinggai masej sekali nih.. so, itu sajalah tuk arini…daaaaaa…ma’asalamah..V(^_^)V…


No comments:

Post a Comment

Jangan Shy-Shy Cat la erk..silalah tulis comment anda yang bernas tu...