Monday 4 April 2011

BiBiK / NaNNy ??????

Salam suma.. Komban Wa (Good Evening)… genki desu ka? (How are you?).. aiwaahh berspeaking Japanese la plak den ni… saja ja nk test power skit.. hohohoho.. Untuk pengetahuan geng sekalian, nie salah satu cer yang i dah wat sebelom i create blog nie lagi.. so,i just simpan ja dulu..n arini i dh x sabaq nk share ngn geng suma stori yang dh hampir berkarat nie…

Wahai geng sekalian cer-cer kita arini adalah berkisar tentang aktiviti aku bersama niece ngn nephew aku kat playground berdekatan… beginilah cer nya..

Semenjak-dua menjak nie aku mmg abiskan weekand kat umah ja ngn anak menakan aku..so, untuk menambahkan lagi aktiviti kami selain tgk tv, makan, gaduh, sepah-sepah umah, gaduh (harus ka gaduh sampai 2x?) dan tidoq..aku pon bawak la depa p playground untuk melakukan perkara-perkara yang lebey menyehatkan badan dan aku pon bleh la workout skitkan tuk membuang sedikit sebanyak lemak yang dok berkepuk dalam badan aku nie kan..hikhikhik..

Sesampai ja kat playground tu bertempiaran lah 2 kanak-kanak nie penuh keriangan…aku pon g la duduk kat kerusi berdekatan ngn depa supaya dapat tinjau2 depa main..(oits..duduk ja ka cik kak??? Kata nk workout…setakat nak duduk kat umah pon buley la..)..rehat jap..jauh tuu jalan nk sampai playground nie.. 15minit kot kami berjalan…(15minit je pon..kecohhh)..so dah duk kejap..i pon berlari-larilah sekitar-sekitar tu ja..takot jgak nk g jauh2 dari depa..zaman sekarang kan orang jahat nie bersepah-sepah..

Dah puas aku berlari-lari..aku pon lepak-lepak sambil usha(tgk) anak menakan aku dok main kat kawasan yang ada sliding (ntah betoi ka dak xtau) yang selalunya org men skateboard ka roller blade ka..depa nie dok lari-lari ja la..pastu ada la sekumpulan Chinese’s Girl nie dok main kat c2 gak..gila annoying kot..tergedik-gedik..aku  nie rasa mcm nk sound ja..tp memandangkan mak aku dah membentuk aku menjadi seorang yang berhemah..aku pon malas la nak bising2 tak tentu pasalkan..so aku pon biarkan jelah depa tu meng‘annoying’kan diri mereka tu kan… 

Tetiba depa macam wat tempat tu macam tempat depa..nk conquer tempat tu..anak menakan aku nie dok men kat c2..pastu depa cakap 

1 : Hello..move your ass from there..Mmm..HELLOOO..MOVE YOUR PURPLE ASS FROM THERE!! (Sambil kuatkan suara tu skit...anak menakan aku pakai seluar purple time tu)
2 : Bibik..Bibik…please take this kid with purple ass…
     HAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHA (depa dok gelak beramai-ramai)

Aku pon apa lagi…bengang la…dah la nk conquer tempat tu..pastu kacau anak menakan aku dok main..pastu panggil anak menakan aku ‘ass’..pastu panggil aku BiBik???..what the h***?..memang aku bengang tahap cipan yang dah nek bengang la kan..aku pon apa lagi…dari tempat aku tu..aku pandang ja depa guna pandangan aku yang paling tajam n berbisa siap ngn muka bengis aku tu…aku tenung ‘Si Ass’ suma tu..tenungan aku nie memang berdarah la sapa yang kena kan..hahahaha..aku tenung sorang demi sorang…pastu dah lama aku tenung..aku wat gaya macam nak bangun la kan..depa suma pon gerak blah dari tempat tu…hahahahhaa..tau takot kan…

Ada ka aku yang cun lagi meletop nie depa nak panggil BiBiK…x logik langsung…huhuhuhu…oklah geng suma..tulah cer aku tuk arini…ok….nanti kita cer cer lagi ye…daaaaaa…ma’asalamah…[~ _~]Y

2 comments:

Jangan Shy-Shy Cat la erk..silalah tulis comment anda yang bernas tu...