Wednesday 13 April 2011

...Dinner...

Salam suma.. Khaifahaluq? (kabare).. semoga hampa suma sihat2 selalu.. Insyaallah.. Hari ni aku nak tunaikan janji aku nak cerita pasai dinner sempena 60 Tahun Kementerian Kerja Raya yang diadakan pada 8 April 2011 baru-baru ni, di Pusat Konvensyen Sime Darby, Bukit Kiara.. Untuk memudahkan penceritaan nie, aku lampirkan bersama-sama ngan gambaq-gambaq yang telah berjaya aku snap... JOM LAYANNNNZZ.......


 time nie kami baru sampai..kami lambat siot..sepatutnya kena ada kat dewan tu kul 7.45pm..cuba tgk kat gambaq tu kami sampai kul berapa..huhuhu..time nie Dato' Shaziman (Menteri Kerja Raya bagi sesiapa yang kurang tau) pon dah sampai dah.. gila VVIP aku ngan kekurt.. hohoho         


 nie dah dalam dewan dah.. cuba tengok orang2 len kat belakang.. depa khusyuk dengaq Dato' Shaziman berucap, aku ngan kekurt sibuk bergambaq..bergambaq itu perlu.. hohoho.. ye tak geng sekalian? 



Jom Layan Menu yang ada lak :

Sampai-sampai ja roti nie memang dah tersedia kat atas meja.. yang menjadikan roti nie sedap bila makan dengan butter yang dalam bekas kecik tu..


lepas Dato' Menteri dah abis berucap, menu inilah yang bapak-bapak waiter hantaq kat tetamu-tetamu.. tak tau la apa nama menu nie.. yang ada daun-daun (salad kot) pastu ada udang yang digoreng n diletakkan nanas yang dipotong dadu ngan apa benda ntah tapi rasanya masam2 (nak kata mayonis pon tak kot)...pastu yang dalam bekas kecik tu ada tomato (yang kaler merah tu) yang lagi satu tu pon i tak tau apa..nak kata kentang tapi macam liat sikit.. ntah la..


actually tak reti den nak makan menu nie.. tapi hentam saja la labu... hohohoho


nexttttt..... hohohoho.. pastu datang pulak mushroom soup nie.. sedap jugak... depa letak siap-siap roti dalam soup nie..


aku rasa ni menu utama kot.. ayam tu dibakaq pastu disiram ngan kuah black pepper yang ada cendawan yang panjang-panjang.. aku pon tak tau nama scientific cendawan panjang tu.. pastu dilengkapi dengan sayur-sayuran yang aku pon tak tau la jenis apa.. yang oren tu carrot kecik comei sgt.. pastu yang ijau bulat, bentuk dia macam kobis tapi kecik jugak... aku beriya nak potong guna pisau yg disediakan, sekali kobis kecik tu tergolek jatuh bawah meja.. hahahaha.. harap-harap tak dak la sapa-sapa yang nampak.. hohohoho.. lupa nak cakap.. x sedap mana pon menu nie.. kalau markah penuh 10.. i kasi 4 ja tuk menu nie... sorry la ye chef.. memang x sedap mana pon.. huhuhuhu... ampuuunnn...


 nie dessert.. ada bengkang roti yang dituang madu kat atasnya.. pastu ada white coklat siap ada logo sime darby.. pastu ada aiskrim vanilla, ada buah strawberry ngan buah apa ntah yang warna oren tu.. pastu ada cream warna pink yang diputar masuk dalam kulit puff ye ye je kulit puff...huhuhu... pastu dilakarkan ziq zaq guna coklat cair.. aku rasa suma-suma menu yang disediakan, yang nie la yang paling sedap kot.. hohohoho


last sekali... datang la cik kopi nie.. tu la penutup untuk menu-menu yang disediakan...


jap-jap.. aku nak jugak tunjuk gambaq kat bawah nie...nak jugak nak jugak...hehheheehe...

 jemput makan suma....hehehehe

 untuk persembahan lak.. ada beberapa persembahan yang dipersembahkan kepada para tetamu.. ada persembahan daripada pelajar-pelajar ASWARA, pastu ada persembahan yang dibuat oleh kumpulan yang ala-ala kumpulan kopratasa.. yang main percussion yang agak ke'etnik kreatif 'an tu.. nama apa ntah kumpulan yang buat persembahan tu.. i dah lupa la pulak... tapi yang paling best ada artis jemputan.. artis tersebut adalahhhhh....
Suhaimi Meor Hassan.. bagi sesiapa yang agak tak familiar dengan nama tu.. maybe hampa suma lebih familiar kalau i cakap yang nyanyi lagu 'kalau berpacaran' dengan Altimet ngan cik Ana Raffali.. tak sangka la pulak pakcik Suhaimi nie seorang engineer.. serius aku tak tau.. cuma yang aku dengaq-dengaq, dia ni ahli masjid ngan surau.. bab yang dia ni engineer, malam nie baru i tau.. ka memang suma orang dah tau nie?? cuma i ja yang baru keluar dari tempurung???... hohohoho... kumpulan kat belakang tu la kumpulan yang aku cakap ala-ala kumpulan kopratasa tu.. buleh tahan jugak la performance depa..   

sebelom balik kami mengadakan satu lagi acara bebas... terimalahhhh.... sesi photoshot dalam toilet....hohohoho..

lagi....
dan lagi.....
 dah dah.. gambaq dalam toilet nie pon nak letak banyak-banyak.... baikkkk bosss.....

dinner tu abis dalam lebey kurang pukul 10.50 malam.. so, i tak balik rumah.. malam tu i p tidoq umah kekurt kat ampang... sebelom tidoq tu dan(sempat) jugak la aku layan cerita yang aku rasa menjadi fenomena jugak la kat Malaysia nie.. n aku rasa suma orang dah tengok kot filem nie.. untuk tidak menjadikan diri nie terkategorikan sebagai orang yang wat umah dibawah tempurung.. aku pon tengok jugak la filem tu.. filem tersebut adalah HKLBR... citer tu bagi aku boleh la kalau nak layan tu.. tapi tak berapa dasyatttt la sangat.. menurut kekurt.. maybe aku dah pernah dengaq serba sedikit pasai cerita nie dari orang len n dah tau trade mark dari HKLBR nie.. so, macam kurang impact la kan.. mmmmm... maybe la kot... alang-alang dah cerita pasai HKLBR nie.. aku nak list la serba sikit trade mark dalam HKLBR yang selalu diguna pakai oleh peminat-peminat HKLBR nie... jom layannnnn:

- cecite cecite -
- kite bako je kite bako je -
- soley soley -
- wilcha -
- sapa setuju angkat tangan macam awok -
- ii chip -
- english education -
*tu je kot yang aku ingat*

Sekian saja lah tuk arini... i mau chow chin chow dulu.... daaaaaaaaaa.... ma'asalamah (*__*)V....

No comments:

Post a Comment

Jangan Shy-Shy Cat la erk..silalah tulis comment anda yang bernas tu...