Wednesday 18 May 2011

Selamat Hari Guru

Salam Suma..apa kabar kalian sekalian..harap-harap semuanya berada dalam keadaan yang sihat sejahtera sentiasa..Insyaallah...

Lama jugak rasanya aku tak mengarang karut kan..ada sesapakah yang rindu ngan coletahan i ni???...DUSHHhhhHHHH..jgn nk perasan la aa..ada ka yang rindu kamu? Tambah2 nak rindu kat coletah kamu tu???..LU PIKIR LA SENDIRI AA…huhuhu..i saja ja cakap mcm tu..kot2 la ada yang rindu kat i kan…opssss…rindu kat coretan i nie…i miss u 2,3,4…bagi yang tak rindu i tu..buat2 la rindu erk…hahahaha..panjang lak citor minah nie..ada gak aku pelem*p*a*n*g* kang…hehehehe..i’m sori…

dah-dah takyah kita nak melalut panjang..straight to the point ok..walaupon dah lebey 2 hari..i still nak wish SELAMAT HARI GURU kepada semua cikgu kat Malaysia ni..cikgu-cikgu kat Malaysia memang hebat-hebat sebab dah ramai anak-anak kat Malaysia dah berjaya..selain pengorbanan keluarga yang sentiasa mendorong kejayaan seseorang, guru pon terlibat secara langsung dengan individu yang berjaya ni..tahniah cikgu-cikgu sekalian..tanpa anda siapalah insan-insan yang berjaya sekarang..

kalau geng semua nak tau..ramai saudara-saudara dan kawan-kawan aku dah jadi cikgu..kakak aku pon seorang cikgu jugak..n kalau ikotkan cerita-cerita depa semua..sekarang tugas guru nie lagi tough dari dulu-dulu..sebab murid-murid sekarang ni selain dari ramai yang pandai-pandai, ramai jugak yang dah semakin liar, tak hormat cikgu, tak berdisplin, kurang ajar dan dah terlalu expose dengan benda-benda/perkara-perkara yang tak sepatutnya budak bawah umur tau..lepas tu pulak ibu-bapa dah turut campur tangan dengan tindakan cikgu..bukan aku nak salah kan ibu bapa yang terlalu over-protective anak-anak depakan..cuma aku rasa kalau hal-hal yang remeh tu tak payah la nak campur tangan kan..nanti takot anak-anak jadi besar kepala..sampai ada satu kes sepupu aku cerita..anak dia tak terpilih masuk dalam pasukan nasyid sekolah pon ayah pelajar tu nak campur tangan..kan tak logik tu..pastu yang aku tak faham jugak..murid-murid sekarang nie langsung tak boleh pukul..sikit pon tak boleh..bawak rotan masuk kelas pon tak boleh..nak tunjuk jari kat anak murid pon tak boleh..nak denda anak murid diri atas kerusi pon tak boleh..it is real??? dah tu apa yang boleh?? takkan nak ikutkan je budak-budak tu..takkan nak biar je budak tu kalau dia buat silap..dah tu apa yang dapat budak tu belajar?? betul ka tanpa pukul, budak-budak di zaman sekarang nie akan terdidik? nak pukul sikit pon tak boleh? nak cubit or pulas telinga or jentik or tampar pon tak boleh??? ish ish ishhh..memang aku tak faham..aku bukan nak sokong mana-mana cikgu yang menggunakan kekerasan yang ada sesetengah kes tu sampai menyebabkan kematian or kecederaan yang serius..tapi takkan hukuman yang simple or ringan pon tak boley kan..entah lah..memang mencabarlah tugas guru-guru nie..memang i salute lah kat u'olls guys..so, harap-harap u'olls guys sentiasalah bersabar menjalankan tanggungjawab kalian dengan penuh dedikasi sebab masa depan negara memang di tangan insan-insan yang bernama cikgu ni..dan bagi murid-murid sekarang..hormatilah cikgu-cikgu hampa semua..belajar rajin-rajin dan cuba serap seberapa banyak ilmu dari cikgu adik-adik tu..depa tu banyak ilmu tau..samada ilmu tentang pelajaran ataupon pengetahuan pasai kehidupan..

bagi cikgu-cikgu saya, tadika di NURI Kampong Padang (1989-1990), Sekolah Kebangsaan Kampung Bukit (1991-1994), Sekolah Kebangsaan Wan Abdul Samad (1995-1997), Sekolah Menengah Kebangsaan Sultanah Bahiyah (1998-2002), Kolej Poly-Tech Mara Kuantan (2003-2006), UiTM Fakulti Kejuruteraan Awam, Shah Alam (2006-2008) dan semua individu yang terlibat secara langsung atau tak langsung dalam proses pembelajaran saya sepanjang 26 tahun ni TERIMA KASIH dan SELAMAT HARI GURU...tanpa anda semua siapalah saya..kan kan kan..

itu saja untuk hari ni..babai suma...daaaaaaaaaaa...ma'asalammah...(^_^)

No comments:

Post a Comment

Jangan Shy-Shy Cat la erk..silalah tulis comment anda yang bernas tu...