Friday 29 July 2011

@...Ahlan Ya Ramadan....@

Salam semua.... wah tajuk harini berbau arabic nampak cik AA? i ambik mood nak puasa nie... ok sebelom aku nak mulakan cerita dengan panjang lebar... first of all... aku nak wish congrats kat player Malaysia.. walaupon kita kalah tapi yang penting kita kalah bermaruah dan semangat juang yang Harimau Malaya tunjukkan semalam memang sangat HEBAT... tahniah dan tahniah...

dan satu lagi perkara yang aku nak kongsi dengan u'olls sekalian.... malam nie i nak balik KAMPONG!!!!!.... yeeehhhh.... aku apply cuti hari isnin dan selasa semata-mata nak sambut puasa dengan family aku kat KEDAH nuuuu.... so sekarang saya rasa SANGAT SUKA HATI suka jantung suka limpa suka paru kalau masak goreng nipis-nipis-pedas-pedas... geng semua doakan aku selamat sampai k...

seperti biasa... hari JUMAAT ada ceramah kat surau opis... Alhamdullillah aku dapat join ceramah tu walaupon terlambat sedikit (sedikit apanya dah lambat setengah jam tuu...) dan point dari ustazah yang membuatkan aku terkesima terkedu terpikir dan tersentap seketika tadi.. bila ustazah cakap yang Rasullullah SAW bersabda akan ada 2 kategori manusia yang tidak diterima amalan/doa ketika bulan puasa adalah ANAK DERHAKA dan ORANG YANG MEMUTUSKAN SILLATURAHIM.... 

aku pernah putuskan silaturrahim dengan salah seorang sahabat aku satu masa dulu... masalah yang memang aku tak boleh nak terima... dan aku rasa sebelom Ramadan nie aku nak try contact dia... semoga ALLAH SWT terima amalan dan doa aku dalam bulan Ramadan akan datang setelah aku contact dia... InsyaALLAH...

itu jelah kot untuk hari ni... dan aku nak minta maaf kat geng semua kalau-kalau aku ada terkasar bahasa dalam setiap penulisan aku kat dalam BudaKamponGugup nie... ok geng sekalian... i chow dulu dan SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN AL-MUBARAK... semoga amalan kita diterima... InsyaALLAH...

No comments:

Post a Comment

Jangan Shy-Shy Cat la erk..silalah tulis comment anda yang bernas tu...