Thursday 28 July 2011

...HARIMAU MALAYA....

Salam semua.... apa khabar kalian dan kalian sekalian...? hari ni aa nak bercerita pasal BOLA pulak aci tak? boleh la.. boleh la... pleassssseeeeeeeeeee.... dah-dah jangan nak mengarut panjang-panjang sangat kat intro nie... cerita la apa kamu mahu wahai Cik AA.. nama pon blog kamu kannn... YESSS!!!... ok set tenkiu100x.. dengan rasminya dengan ini aku umumkan hari nie kita bercerita pasal bola ok semua....

nak kata aku nie peminat tegar bola tak la jugak... tapi peminat sikit-sikit tu boleh la la la la... dan bagi yang dah tahu tu tahu la erk... kalau yang tak tahu tu aku nak kasi tau malam nie pasukan MALAYSIA akan lawan dengan pasukan SINGAPURA untuk 2nd leg bagi meneruskan perlawanan kelayakan Piala Dunia 2014 nanti...

1st leg ari sabtu lepas 23hbJulai2011, kita lawan dekat stadium singapore sana.. kita ketinggalan 5-3... tapi takpa... malam nie InsyaAllah kita ligan mata gol tu... aku tengok dengan penuh perasaan sambil jerit-jerit-macam-orang-gila kat stadium depan TV... layan sorang-sorang pon jadi keja den nie...

aku nak rumusan sikit la pasal apa yang aku observe time layan game tu... jom tengok apa yang aku nak kongsi dengan geng suma:

  1. aku tak suka sangat waktu 1st half... rasa macam geram gila... nasib baik aku tak gigit-gigit TV abang aku... nampak macam kat pertahanan tak kental sangat... sampai pemain Singapore boleh sumbat 4 goal... tambah-tambah goal yang ke3 dengan goal ke4... rasa macam.... isshhhhh... tak tau nak cakap...
  2. tapi aku suka sebab Safee Sali yang start masukkan goal awal gila... tak salah aku tak sampai 1 minit game start... memang wallah...
  3. aku frust gila kot time Safiq Rahim kena kad merah... frust macam frust time putus cinta kot... (aa melampau sangat la contoh hang tu... ) ... tapi serius den frust dek non oiiii.... 
  4. waktu abis 1st half tu... aku DOWN gila sebab kita ketinggalan jauh kot... 4-1 tuuuu.... keyakinan aku kat player-player kita mula goyah dan goyang bak inul bergoyang... 
  5. TAPIIIIII..... bila start ja 2nd half memang best... player-player kita bersemangat yang tidak berbelah bahagi untuk memperjuangkan dan mengharumkan nama MALAYSIA... ntah apa la Datuk K. Rajagobal suntik kat depa time rehat... dengan aku-aku pon terasa suntikan semangat tu tengok player-player-hero-hero kita main... sekejap ja aku boleh berada ditempat yang sama... sekejap melompat kekiri sekejap melompat ke kanan sekejap terjun ke depan sekejap mengelusor ke belakang... BEST SANGAT-SANGAT-SANGAT....
  6. moment paling best bila pemain kita sumbat goal ke2....-alamak aku tak ingat la pulak sapa yang dapatkan goal ke2 soriiii der-  then sekejap ja lepas tu... Safee Sali masukkan lagi satu goal... merapatkan lagi jarak goal kita dengan singapore dan kedudukan menjadi 4-3... time tu aku dah macam "wahhhh hebat" dan "canteklahhhhh skore 2 goals siottttt" dan lagi "gilerhh ahhhh...memang superb"....
  7. lepas ja Safee Sali masukkan goal ke3 tu... dia terus bagi signal "MIND SETTING" kat semua kawan-kawan dia... memang betul... dalam keadaan macam tu... fikiran player memang kena fokus dan kuat... sebab kita dah ketinggalan jauh... plus dengan main kat tempat orang lagi... SO, depa-depa nie memang kena FOKUS... semat bro semat.... cayalah!!!
  8. tak lupa jugak sorang lagi STAR time game nie... S.Kunalan... gila laju mamat nie bawak bola... i likee... salah sorang player yang menarik minat aku time berlangsungnya game 1st leg nie...
  9. Keeper (alamak..lupa jugak la nama u... sori ye darling...) pon quite ok jugak.... 
Overall untuk game tu... i bagi 4bintang... i proud to be Malaysian... hohoho... 5 goal dari Singapore tu pon kebanyakkan player dari negara luar... so, kita memang 100% Malaysian... so, ok la kan...

Malam nie confirm i akan tengok... dan pesanan aku untuk Pemain-Pemain Malaysia Kesayangan Ramai (beb, macam la depa bukak blog hang kan.. jangan bermimpi disiang hari la cik AA oiiii... lantak la.. aku nak bagi pesanan jugak kat depa..):
  1. Kekalkan momentem macam 2nd half time 1st leg dulu... kalau lagi baik lagi bagus...
  2. Tekankan konsep kerjasama yang tinggi antara satu sama lain...
  3. Jangan berhenti berjuang sampai bunyi wisel terakhir...
  4. Fokus dan Fokus sentiasa....
  5. Kami semua sentiasa akan SOKONG dan SOKONG terus SOKONG anda semua...
Meh kita imbau balik semangat kemenangan Piala AFF Suzuki 2010 yang menjadi sejarah Bola Sepak Malaysia...

~sumber Mr. Google~

bestkan saat-saat tu... aku memang yakin dengan kamu-kamu-orang-semua... U'OLLS boleh buat punya... semoga malam nie HARIMAU MALAYA dapat membaham Sang SINGA...

AAAAAAUUUUMMMMMMM.....
~sumber Mr. Google~
ok... itu dulu untuk hari ni... jangan lupa tau tengok perlawanan malam nie... daaaaaaaaaaaaa semua... sekian terima kasih.... aaauuuuuuuuummmmmmmmmm.... ma'assalammah... (^_^)V....

No comments:

Post a Comment

Jangan Shy-Shy Cat la erk..silalah tulis comment anda yang bernas tu...