Thursday 25 August 2011

Hang Pi Mana? KELANTAN??? CECITE CECITE....

Salam semua... lama bebenor aku tak update blog nie.. almost 2 weeks rasanya.. BUSY nampak cik non???? memang cheq agak busy sejak dua-tiga-menjak nie... ada kes nak kena gi audit kat KELANTAN.. kes tak besar cuma dah dapat arahan kan.. so, aku dengan team dengan penuh semangat berkobar-kobar p la ke bumi KELANTAN...

rasanya last aku pi KELANTAN time darjah 5 kot 15thn lepas... so, keterujaan tu agak tinggi untuk menerpa masuk bumi Kelantan... hohohoho... bila dah balik dari Kelantan hari ni.. apa yang aku paling ingat sekali adalah kesedapan NASI KERABU yang memang aku dah lama mengidam.. perrrhhhhh wa cakap sama luuu... memang terbaik woookkk.... aku ingat nak snap gambaq tapi tak sempat nak snap dah licin.. so maap la ye kawan-kawan sekalian... pastu sebelom balik kami sempat pi PASAR KHADIJAH yang aku rasa dikenali ramai.. kat situ aku sempat sambar kuih TAIK ITIK, KUIH KAYA, KEPOK LOSONG NGAN CICAH dan KERONGSANG RAYA... 1st time tu i makan taik itik nie.. rasa ok jugak dan manis-manis gitu.. so i yang memang dah sweet nie jadi bertambah-tambah la sweet... buweeekkkk perah santan tul la minah nie.. ingat nak gi cari MERTABAK DIRAJA.. tapi semua tempat yang kami pegi cari semua dah abis.. laris siot itu barang... kempunan cheq.. huhuhuhu

Apa lagi yang best erk kat KELANTAN nie???? mmmmm... bagi aku, KELANTAN nie unik sebab terasa ciri-ciri keislaman kat sana dari aspek yang berbeza dari negeri-negeri lain di MALAYSIA nie... kat setiap signboard kedai mesti ada dalam tulisan jawi.. even nama kedai tu dalam bahasa english.. contohnya kedai tu nama ALL ONE then akan ada kat atas tu tulisan dalam tulisan JAWI pulak ALIF LAM-WAU NUN... macam tu la lebih kurang... pastu nama-nama kedai or jalan-jalan kat sana pon melambangkan keislaman jugak... contohnya WAKAF TOK GURU, PASAR KHADIJAH, mmmm apa lagi erk contoh?? lupa la pulak... lagi satu yang menjadi keterujaan aku bila tengok time masuk waktu solat... bunyi ja azan akan berpusu-pusu orang gi masjid... rasa macam hari jumaat pon ada... selalunya orang akan gi masjid beramai-ramai time nak solat jumaat.. tapi kat sana solat zohor pon nampak macam ramai.. jatuh cinta jap bila i tengok abang-abang muda yang hensem-hensem-comel-comel gi solat kat masjid sambil sinsing lengan baju kemeja dan seluar slack pakai gi kerja tu... memang cair doooo....

pastu kebanyakkan orang lelaki kat sana akan pakai lebai... tambah-tambah kalau yang berumur 40++ tu... dan agak susah la nak cari kakak-kakak yang seksi meksi kat sana... kalau free hair pon pakaian tak la keterlaluan sangat... haaaaaa lagi satu kalau gambaq kat signboard/banner/kain-kain rentang/promotion yang ada gambaq wanita kebanyakkan wanita-wanita tu akan pakai tudung... manis dan ayu gitu... lagi satu apa yang aku suka LOGHAT tempatan kat sana... lain dan best.. ada yang aku boleh grab ada yang blurrrr abis... hohohoho =.='

 nampak tak gambaq wanita-wanita tu??? pastu tulisan jawi tu??? klik kat gambaq kasi besaq dan jelas....

itu semua cuma observation selama 2hari 1malam aku kat sana... apa yang aku nampak apa yang aku lihat dan apa yang aku dengaq... walaupon sekejap tapi insyaallah aku akan ingat... dan KELANTAN nantikan ketibaan aku lagi kat sana... aku nak pi cari Mertabak Diraja jugak... ehehehe ^_^...

ok la.. itu jelah kot yang aku nak cerita pasal trip aku ke KELANTAN DARUL NAIM nie... bagi anak-anak KELANTAN.. apa yang aa nak cakap, u'olls should be so proud to be KELANTANIES... very interesting and unique from others... daaaaaaaaaaaaaa semua... ma'asalammah... (*_*)v...

No comments:

Post a Comment

Jangan Shy-Shy Cat la erk..silalah tulis comment anda yang bernas tu...